Biznes, trendy, przyszłość
Polacy osiągają sukcesy w biznesie i są gotowi na technologiczny skok w przyszłość, taki wniosek nasuwa się po zakończeniu cyklu śniadań biznesowych Biznes Trendy, w których udział wzięło ponad pół tysiąca przedsiębiorców z Gdyni, Rzeszowa, Katowic, Wrocławia i Poznania.
2015-11-23, 14:52



Polscy przedsiębiorcy odgrywają coraz większą rolę w globalnym biznesie.  Na europejskich i światowych rynkach ugruntowaną pozycję mają nie tylko nasze gry komputerowe, ale także okna, serwisy, sprzęt medyczny, drukarki 3D, oprogramowanie i wiele innych projektów radzących sobie w kraju i za granicą. Jak pokazuje projekt Biznes Trendy (organizowany przez enova365, Microsoft i Intel) przedsiębiorcy znad Wisły chcą nie tylko być elementem światowych trendów w biznesie, ale również je wyznaczać.
W pięciu śniadaniach biznesowych Biznes Trendy, które odbyły się w Gdyni, Rzeszowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu, udział wzięło ponad pół tysiąca przedstawicieli firm i przedsiębiorstw z różnych branż, od produkcyjnych po usługowe i wysoko wyspecjalizowane.  Uczestnicy w znacznej większości chcieli dowiedzieć się, jak rozwijać swoje firmy - by były konkurencyjne dziś i jutro - a także jakie sektory i jakie branże czeka rozwój w najbliższej przyszłości. 

Największe zainteresowanie, niezależnie od lokalizacji, budziły tematy związane z cyfryzacją, zarządzaniem firmą, trendami w komunikacji i trendami w technologiach. One też najczęściej pojawiały się w panelach i otwartych rozmowach gości z ekspertami.  
Zainteresowanie tematem, aktywność i postawy uczestników programu pokazują, że przedsiębiorcy są spragnieni i coraz lepiej przygotowani na biznesowy skok w świat – wyjaśnia Jadwiga Wojtas, dyrektor z firmy Soneta, producenta oprogramowania enova365. - Wybór miast, w których odbyły się nasze spotkania, nie był przypadkowy, chcieliśmy spotkać się z firmami z różnych części Polski, by pomóc im w odkrywaniu najnowszych trendów w biznesie, ale także porównać, jak biznes z różnych regionów postrzega i absorbuje trendy w biznesie. Wniosek? Niezależnie od regionu możemy mówić o coraz bardziej otwartym przedsiębiorcy – podkreśliła Wojtas.


Każde ze spotkań programu Biznes Trendy dawało uczestnikom możliwość wysłuchania wykładu eksperckiego, a także udziału w dyskusji z zaproszonymi gośćmi i innymi uczestnikami. Ta formuła pozwalała zweryfikować wyobrażenia, własne plany biznesowe z trendami i realiami biznesu.
Wśród prelegentów byli m.in. Paweł Fortuna (psycholog społeczny, trener biznesu, negocjator, coach), Jacek Kotarbiński (ekspert marketingu strategicznego, mówca InfoShare, TEDx Gdynia, MEGA Rzeszów), Tomasz Kammel (dziennikarz, producent, scenarzysta i trener), Jadwiga Wojtas (dyrektor firmy Soneta, organizatora programu), eksperci IBM, Microsoft, firm doradczych i praktycy biznesu.  
Projekt śniadań biznesowych Biznes Trendy będzie miał swój finał 26 listopada w Warszawie podczas gali finałowej, której gwiazdami będą – futurysta biznesu Gerd Leonhard i prof. Piotr Płoszajski. Obaj Panowie będą mówić o przyszłości biznesu w obliczu cyfryzacji i zmian technologicznych, Gerd Leonhard w wymiarze globalnym, prof. Płoszajski odniesie się do warunków polskich.  Gala będzie też zamknięciem całego programu Biznes Trendy i Akademii Biznes Trendy, którą tworzyły m.in. webinaria, śniadania biznesowe, baza wiedzy dedykowanego portalu oraz liczne publikacje.  

Efektem projektu będzie również TrendBook - swoisty bank wiedzy o trendach w biznesie. Na jego łamach znajdą się również te trendy, które cieszyły się największą popularnością podczas śniadań biznesowych, ale nie tylko. TrendBook będzie bezpłatny i dostępny dla wszystkich zainteresowanych.  Więcej informacji na stronie www.biznestrendy.eu.

**
BiznesTrendy to program skierowany do przedsiębiorców oraz kadry zarządzającej. Opiera się w dużej mierze na spotkaniach i wymianie doświadczeń oraz interaktywnym dostępie do wiedzy poprzez platformę internetową. Organizatorem programu jest Soneta -  producent oprogramowania enova365, partnerami Microsoft i Intel.

Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.