Polscy przedsiębiorcy odgrywają coraz większą rolę w globalnym biznesie. Na europejskich i światowych rynkach ugruntowaną pozycję mają nie tylko nasze gry komputerowe, ale także okna, serwisy, sprzęt medyczny, drukarki 3D, oprogramowanie i wiele innych projektów radzących sobie w kraju i za granicą. Jak pokazuje projekt Biznes Trendy (organizowany przez enova365, Microsoft i Intel) przedsiębiorcy znad Wisły chcą nie tylko być elementem światowych trendów w biznesie, ale również je wyznaczać.
W pięciu śniadaniach biznesowych Biznes Trendy, które odbyły się w Gdyni, Rzeszowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu, udział wzięło ponad pół tysiąca przedstawicieli firm i przedsiębiorstw z różnych branż, od produkcyjnych po usługowe i wysoko wyspecjalizowane. Uczestnicy w znacznej większości chcieli dowiedzieć się, jak rozwijać swoje firmy - by były konkurencyjne dziś i jutro - a także jakie sektory i jakie branże czeka rozwój w najbliższej przyszłości.
Największe zainteresowanie, niezależnie od lokalizacji, budziły tematy związane z cyfryzacją, zarządzaniem firmą, trendami w komunikacji i trendami w technologiach. One też najczęściej pojawiały się w panelach i otwartych rozmowach gości z ekspertami.
Zainteresowanie tematem, aktywność i postawy uczestników programu pokazują, że przedsiębiorcy są spragnieni i coraz lepiej przygotowani na biznesowy skok w świat – wyjaśnia Jadwiga Wojtas, dyrektor z firmy Soneta, producenta oprogramowania enova365. - Wybór miast, w których odbyły się nasze spotkania, nie był przypadkowy, chcieliśmy spotkać się z firmami z różnych części Polski, by pomóc im w odkrywaniu najnowszych trendów w biznesie, ale także porównać, jak biznes z różnych regionów postrzega i absorbuje trendy w biznesie. Wniosek? Niezależnie od regionu możemy mówić o coraz bardziej otwartym przedsiębiorcy – podkreśliła Wojtas.
Każde ze spotkań programu Biznes Trendy dawało uczestnikom możliwość wysłuchania wykładu eksperckiego, a także udziału w dyskusji z zaproszonymi gośćmi i innymi uczestnikami. Ta formuła pozwalała zweryfikować wyobrażenia, własne plany biznesowe z trendami i realiami biznesu.
Wśród prelegentów byli m.in. Paweł Fortuna (psycholog społeczny, trener biznesu, negocjator, coach), Jacek Kotarbiński (ekspert marketingu strategicznego, mówca InfoShare, TEDx Gdynia, MEGA Rzeszów), Tomasz Kammel (dziennikarz, producent, scenarzysta i trener), Jadwiga Wojtas (dyrektor firmy Soneta, organizatora programu), eksperci IBM, Microsoft, firm doradczych i praktycy biznesu.
Projekt śniadań biznesowych Biznes Trendy będzie miał swój finał 26 listopada w Warszawie podczas gali finałowej, której gwiazdami będą – futurysta biznesu Gerd Leonhard i prof. Piotr Płoszajski. Obaj Panowie będą mówić o przyszłości biznesu w obliczu cyfryzacji i zmian technologicznych, Gerd Leonhard w wymiarze globalnym, prof. Płoszajski odniesie się do warunków polskich. Gala będzie też zamknięciem całego programu Biznes Trendy i Akademii Biznes Trendy, którą tworzyły m.in. webinaria, śniadania biznesowe, baza wiedzy dedykowanego portalu oraz liczne publikacje.
Efektem projektu będzie również TrendBook - swoisty bank wiedzy o trendach w biznesie. Na jego łamach znajdą się również te trendy, które cieszyły się największą popularnością podczas śniadań biznesowych, ale nie tylko. TrendBook będzie bezpłatny i dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Więcej informacji na stronie www.biznestrendy.eu.
**
BiznesTrendy to program skierowany do przedsiębiorców oraz kadry zarządzającej. Opiera się w dużej mierze na spotkaniach i wymianie doświadczeń oraz interaktywnym dostępie do wiedzy poprzez platformę internetową. Organizatorem programu jest Soneta - producent oprogramowania enova365, partnerami Microsoft i Intel.